Ramil Usubov istefa verməyəcək, çünki...

Heç nə və təbii ki, vəzifə də əbədi deyil, amma DİN rəhbəri kimi o, sadəcə, ölkə başçısının sərəncamı ilə işdən çıxarıla, başqa vəzifəyə göndərilə bilər...

Daxili işlər nazirinə qarşı qanunverici orqanın - Milli Məclisin bəzi üzvlərinin qərəzi hardan qaynaqlanır?

...Hacı Məmmədovun məhkəməsi davam edir. Yəqin ki, hələ xeyli müddət də davam edəcək... Və hələ xeyli müddət əvvəl isə yazmışdıq ki, "bu xəmir çox su aparacaq!"

***

...Hacı Məmmədovun məhkəməsi davam etdikcə diqqəti daha bir məqam cəlb edir: bir qrup adam var ki, Hacı Məmmədov və onun dəstəsinin törətdiyi əməllərdən ziyan çəkənlərin ailələrindən daha çox "dərd çəkir", əl-ayağa düşüb - qəmə batıblar, şivən qoparırlar. Söhbət Hacı Məmmədov həbs edilən gündən ta indiyədək "Ramil Usubov niyə istefa vermir?" - deyənlərdən gedir.
Qəzet olaraq bu mövzuya hələ ötən ildən - Hacı Məmmədov həbs ediləndən sonra toxunmuş və DİN rəhbərinin istefasını arzulayanlara, xüsusən də indi millət vəkili olan və o vaxt ANS-in müxbiri işləyən Qənirə Paşayevanın dövlət başçısı İlham Əliyevə xitabən "Cənab prezident, Ramil Usubov istefa verəcəkmi" - sualına suallarla cavab dərc etmişdik: Görəsən, niyə az qala gündə bir əsgəri şəhid olan, güllə yarası alan müdafiə naziri Səfər Əbiyevin, həkimləri kütləvi cibkəsməklə məşğul olan Əli İnsanovun, icra başçıları kütləvi rüşvət alıb - xalqın dərisini soymaqda ad çıxarmış Hacıbala Abutalıbovun... istefasını da tələb etmirlər? Üstəlik, Hacı Məmmədovun və dəstəsinin cinayətləri əsasən Bakı şəhərində törədilib. Elə isə niyə həm də Bakı şəhər BPİ-nin rəisi Məhərrəm Əliyevin də istefası tələb edilmir?..

***

...Sonralar bu istefa arzularına könül verənlər cərgəsinə bəzi KİV-lər də qoşuldu. Özümüz də KİV olduğumuzdan, bəlkə də bu cəbhənin konkret nümayəndələrinin mövqeyinə toxunmaq istəməzdim. Çünki hər bir jurnalistin hər hansı bir məsələyə özəl və fərqli baxışı qəbahətli deyil. Lakin bu, o vaxt qəbahətli deyil ki, özgə qəbahətindən qaynaqlanmasın. Yəni jurnalist səmimi olaraq öz mövqeyini ortaya qoysun. Kiminsə intriqa və ya şəxsi maraqlarının qurbanı olmasın. Çünki bu qatmaqarışıq zəmanədə jurnalistlərin çox məsələdə çox adamların arzu və istəklərinin qurbanlığının şahidi olmuşuq.

Eynulla Fətullayev özü özünə hökm qazandırdı

Səhv etmirəmsə, Stalinin sözüdür: "Yalnız ölülər səhv etmirlər!" Yəni həyat varsa və insan bu həyatı yaşayırsa, səhvə yol verməsi təbiidir. Bu səhvlər təbii olanda, yəni məqsədli olmayanda islahlı olur, həmin şəxsin günahını bağışlamaq mümkünlüdür. Quranda da yazılır ki, ən böyük o kəsdir ki, bağışlamağı bacarır. Amma bəzən söylədiklərimin əksinə hadisələr baş verir və günah sahibi bağışlamağa əl yeri qoymur...

***

Azərbaycanda bəlkə də ən çox məhkəmə çəkişməsi "Təzadlar"ın üzərində olub. Barəmizdə cinayət işi də qaldırılıb, cərimələrimiz də olub. Lakin bu məhkəmələrin demək olar hamısı sonda barışla nəticələnib. Təhsil naziri M.Mərdanov və 300-dən çox məktəb direktoru, Bakının 11 TŞ müdiri ilə, "Xəzərdəniz Gəmiçiliyi" İdarəsinin rəisi Aydın Bəşirovla, "Azərittifaq"ın sədri E.Quliyev və daha bir çoxları ilə. Demirəm ki, bu məhkəmə çəkişmələrinə bais olmuş yazılarda tamamilə ədalətli, qərəzsiz olmuşuq. Səmimi desəm, günahımız da olub. Lakin məmurlar və ölkə ictimaiyyəti də bilib ki, günahımızdan daha çox haqlı olmuşuq... Yəni barışa əl yeri olub...

***

...DİN rəhbərini dəfələrlə, az qala son iki ayda, qəzetin hər sayında təhqirə məruz qoyan "Gündəlik Azərbaycan" qəzetinin baş redaktoru E.Fətullayevə bu yazılara görə Yasamal rayon Məhkəməsi 2 il icbari iş kəsdi.
Olduqca təəssüflənir və hətta heyfsilənirəm ki, jurnalistin barəsində belə sərt cəza olmamalıdır. Lakin dəfələrlə polis özbaşınalığını şəxsən öz işində və fəaliyyətində yaşayan jurnalist kimi, həm də ona təəssüflənirəm ki, E.Fətullayev niyə bağışlanmaq, yəni barışmaq üçün DİN rəhbərinə tutalqa yeri qoymadı...
Nəinki nazir R.Usubovun, hətta ən qəliz məmur kimi hesab edirsiniz, onun da qəlbini oxumaq çətin deyil ki, bağışlamaq istəyi olmasın. Ən azı ona görə ki, həmin məmur da insandır və nə vaxtsa o da vəzifədən çıxıb adi vətəndaşa çevriləcək, cəmiyyət arasına çıxacaq. Yəqin hamı istəyər ki, cəmiyyətə üzü , qəbahətsiz çıxsın. Bu mənada, hesab edirəm ki, bağışlamağa tutalqa, bəhanə yeri tapmamaq Ramil Usubovun deyil, Eynulla Fətullayevin günahıdır...

***

...1996-97-ci illərin məmur-KİV çəkişmələrini yəqin ki, xatırlayırsınız. Təsəvvür edirsinizmi, tanınmış müxalifət qəzetlərindən birinin çox tanınmış baş redaktoru barəsində də motivcə oxşar, məzmunca yüz qat ağır cəza istəyən, üstəlik, DİN rəhbəri vəzifəsindən 10 qat böyük vəzifə daşıyan məmurla üz-üzə qalmışdıq. O məmur ki, ölkənin 1-ci şəxsindən icazə və ya məsləhət almasa, heç nə mümkün deyildi. Lakin bütün bunlara baxmayaraq, şəxsən bu sətirlərin müəllifi ölkənin tanınmış söz sahiblərindən (vəzifəsiz) birinə, o isə iddiaçının diqqətinə bağışlamaq xahişini yetirdi. Ortaya barış körpüsü salındı. Çünki bu "körpü"nü qurmaq üçün həmin KİV sahibi bir faiz də olsa əl yeri qoymuşdu...

Millət vəkilləri, "İstefa!"- tələbi ilə irəli!

...Yazının əvvəlində qeyd etdiyim kimi, Hacı Məmmədovun məhkəməsi gedişinə paralel olaraq, cəmiyyətdə, siyasi-ictimai həyatda çox maraqlı məqamlar ortaya çıxır. Seçilmiş yox, seçdirilmiş millət vəkilləri də Ramil Usubovun "İstefa" verməsini yazan məlum qəzetin kampaniyasına qoşduruldu.
Yeri gəlmişkən, ölkədə müntəzəm nəşr olunan 100-ə yaxın gündəlik və həftəlik qəzet, jurnal (aylıq, 15 günlük) var. Onların hamısı bu məsələyə toxunub. Əksəriyyəti də tənqidi prizmadan yanaşıb. Lakin heç biri hər gün, özü də xüsusi olaraq qarşısına məqsəd qoymuş kimi R.Usubovun istefasını qəzet səhifəsində xüsusi canfəşanlıqla qaldırmayıb, tələb etməyib, hətta millət vəkillərini, ayrı-ayrı ictimaiyyət nümayəndələrini (bölgə prinsipləri çərçivəsində belə) bu anti-təbliğata qoşmayıb.
Bəli, açıq desəm, bizim də şəxsən fəaliyyətinə görə zəhləmiz gedən elə nazirlər, məmurlar var ki! Lakin onların fəaliyyətini tənqid edirik, amma istefasını tələb etmir, bunu kampaniyaya çevirmirik. Elə ötən saylarımızda Müdafiə Nazirliyinin 2006-cı il üzrə 1600 ton ət tədarükü üzrə tenderində "qalib gələn" "Şərur" firması barədə. Firma 1 kq-ı 10750 manatdan ət tədarükünü boynuna götürüb. Lakin yəqin ki, cənab nazir S.Əbiyev də bilir ki, bu qiymətə yalnız (gəliri də çıxsaq, 1 kq-ı 5-6 min manata) leş almaq olar. İndi neyləyək, millət vəkillərini, avtobus sürücülərini, dul qadınları S.Əbiyevin istefasına, yaxud "Şərur" firması rəhbərinin həbs olunması kampaniyasına cəlb edək?..

***

Görün nə vəziyyət yaranıb: millət vəkilləri Hüseyn Abdullayev, Aydın Mirzəzadə, Nəsib Nəsibli, Lalə Abbasova, Adil Əliyev, Əkrəm Əylisli... E.Fətullayevin (qəzetin yox) nazir R.Usubovun istefası çağırışlı kampaniyasına qoşulurlar. Bir gün sonra millət vəkili A.Mirzəzadə başa düşür ki, küyə gedib, sözündən qismən imtina etdi... Amma millət vəkili H.Abdullayev "Gündəlik Azərbaycan"a verdiyi müsahibəsində nazir R.Usubovu təhqir də edir.
Sitat: "...Ramil Usubov öz səhvlərini etiraf edib istefaya getmək əvəzinə, vicdansızcasına bəyan edir ki, o, öz postunda hələ uzun müddət qalacaq".
Başqa bir sitat: "...Əlbəttə, mən şübhə də etmirəm ki, R.Usubov kimi simasız və həyasız birinə qalsa, o, ömrünün sonuna kimi öz postunu əldən verməz..." və s.
Və bu təhqiramiz ifadələri söyləyən millət vəkili H.Abdullayev özü də bilə-bilə ki, R.Usubovun vəzifədə qalıb-qalmaması, istefaya gedib-getməməsi birbaşa prezidentin iradəsindən asılıdr. Yəni ən azı ötən təcrübə göstərib ki, Azərbaycanda istefaya getmirlər, istefaya göndərilirlər.
Nəhayət, nazir kimi, R.Usubovun istefasından, vəzifədən getməsindən və s. danşmaqla, əslində, prezident İlham Əliyevin əsəbləri ilə oynamaq deməkdir. "Necə yəni R.Usubov nə vaxt istefa verəcək? Bunu mən bilərəm. Bəs onda mən kiməm?" - haqlı sualı dövlət başçısı tərəfindən lap elə H.Abudullayevə, yaxud Aydın Mirzəzadəyə ünvanlansa, nə baş verər görəsən?

***

Bir haşiyə: İcra başçılarının birindən şikayətli olan bir nəfərin ərizəsini dərc etdik. Sonra onu həmin İH-nə dəvət etdilər və sübut ediblər ki, o şikayətində haqsızdır. İşi düzəlməyən şikayətçi redaksiyaya gəldi və onu qəbul edən İH başçısının əleyhinə o ki var söyləndi. Gördü ki, özümüzü o yerə qoymadıq. Nəhayət, bizi qızışdırmaq üçün dedi ki, "o (yəni İH başçısı) sizi də söyməkdən çəkinmədi". Dedim, yox, düz demirsən? Soruşdu ki, niyə? Dedim:
- Ağsaqqal, icra başçısı bizi söyməyib, sən bizi söydürmüsən. Ona görə də günah söyəndə yox, söydürəndədir!..

***

Sözümün canı ondadır ki, Ramil Usubovun nə vaxt istefaya getməsini, nə vaxt vəzifədən çıxmasını nə millət vəkillərimiz, nə də digərləri ürəyinə salmasın. Çünki millət vəkillərinin onsuz da görməli işi, müzakirə etməli olduğu məsələləri çoxdur.
Yəqin ki, R.Usubovun istefası da heç vaxt baş tutmayacaq. Ən azı ona görə ki, bu, mümkün məsələ deyil. O ki qaldı nazirin nə vaxtsa işdən çıxmasına, bu da mümkün deyil. Çünki R.Usubov işdən çıxmayacaq, o, yalnız işdən çıxarıla bilər. Bu isə millət vəkillərinin, "Gündəlik Azərbaycan"çıların, yaxud hansısa məmurun (həm də nazirin tabeliyində və ətrafında çalışan) deyil, birbaşa prezidentin səlahiyyətindən və iradəsindən asılıdır.

Asif MƏRZİLİ

P.S. Çalışın özünüzü söyənlərdən yox, söydürənlərdən qoruyun!

"Səbuhi" studiyasının  etnik "problemi"

Studiya rəhbərliyi Azərbaycanın nəinki görkəmli muğam ustalarının ifaları, həmçinin Azərbaycan musiqisinin etnik mənşəli olduğu qeyd edilən audiokaset buraxaraq ciddi problem və narazılıq yaradıb

...Ötən sayımızda dərc edilən bu məzmunlu yazı ciddi reaksiya ilə qarşılandı. Əslində isə, söhbət yazının peşəkarlığından, üslub səviyyəsindən və s. deyil, problemin, yəni mövzunun diqqəti çəkməsindən gedir.

***

Beləliklə, "Səbuhi" səsyazma studiyasının geniş dinləyici auditoriyasına təqdim etdiyi və "Azərbaycan Etnik Musiqisi" adlandırdığı audiokaset muğam və musiqisevərləri, həmçinin Azərbaycanda milli münaqişələrə həssas yanaşanları ciddi narahat edib.
Əslində yazı çapa hazırlanan ərəfədə bir neçə oxucumuz, o cümlədən Laçından dəyərli ziyalı Zahid Nərimanoğlu həmin kaset barədə redaksiyaya məlumat vermişdi. Biz narazıların çoxluğunu önə çəkmədən, hələlik məsələyə bu səviyyədə münasibət bildirməyi vacib saymışıq. Və güman edirik ki, "Səbuhi" səsyazma studiyasının rəhbərliyi, həmçinin bütün bu problem və narazılığın, daha dəqiq desək, əcaib günahın müəllifi olan Vilayəddin Muradov günahını etiraf edərək, konkret tədbir görəcək. Amma...

"Qara məni basınca..."

Məlumatsız oxucular üçün qısaca xatırladaq ki, "Səbuhi" studiyasının kütləvi satışa çıxardığı sözügedən kasetin bukletində Azərbaycanın muğam ustadları Yaqub Məmmədov, Rübabə Muradova, Qulu Əsgərov və Səxavət Məmmədovun ifaları (təsnif və segahlar) "Azərbaycan etnik musiqisi" kimi təqdim edilib. Elə oxucumuz Zahid Nərimanoğlunun narazılığı da bu təqdimatadır:
- Əvvəla, bildiyimə görə, "Səbuhi" səsyazma studiyası uzun illərdir fəaliyyət göstərir və deməli, böyük təcrübəyə malikdir. Onlar indiyədək "Etnik musiqi" ifadəsinə harada rast gəliblər və yaxud "Azərbaycan etnik musiqi" ifadəsini hansı mənbədən götürüblər? İkincisi, axı onlar da bilirlər ki, Azərbaycanda "Milli musiqi" ifadəsi vardır və estrada, caz və s. musiqilər fərqli təqdimatlardır. Ayrı-ayrı xalqlara məxsus musiqi və ya mahnıların isə öz adı var: məsələn, ləzgi, talış, kürd, çeçen və s. mahnıları. Azərbaycanın, hansı ki, qədimdən formalaşmış, yaranmış xalq mahnı və musiqiləri, rəqsləri xalq və ya milli musiqiləri kimi təqdim olunur. Belə olan halda, milli musiqilərimizin incisi sayılan muğamlar, təsniflər və ya dəsgahlar niyə etnikləşdirilir?..

***

Yazı çapa gedəndən sonra isə belə etirazlı zənglərin sayı xeyli artdı. "Səbuhi"nin "Azərbaycan Etnik Musiqisi" kimi təqdim etdiyi kasetdə adı çəkilən və şəkli verilən muğam ustadlarının qohumları və yaxınları, həmçinin onların pərəstişkarları redaksiyamıza zəng edərək, bu işdə əli olanları lənətlədilər.

***

Nəhayət, qəzet çap edilən gün "Səbuhi" səsyazma studiyasının rəhbərlərindən biri kimi özünü təqdim edən Vilayəddin Muradov redaksiyaya zəng etdi. Biz hesab edirdik ki, cənab V.Muradov yəqin günahını səmimi etiraf edərək, problemdən çıxış yolunu təqdim edəcək. Hansı ki, bir gün əvvəl bu təklifi biz ona etmişdik: təcili olaraq həmin kasetləri satışdan çıxarıb, telekanallarda və KİV-lərdə təkzib vermək, "etnik musiqi" müəllifi kimi təqdim edilən ustad sənətkarların ruhundan, qohum-əqrəbalarından üzr diləmək!

***

V.Muradovla söhbətimizin bəzi məqamlarını təqdim etməyi özümüzə borc bilirik. Çünki həm də redaksiyanı hədələyən, necə deyərlər, borclu çıxaran V.Muradovun dünyagörüşünə bu söhbətdə yaxından bələd olmaq mümkündür.
V.Muradov zəng edib salamlaşır və dərhal da mətləbə keçir:
- Axı biz dünən (25.09.2006-cı il) danışdıq, razılaşdıq...
- Nəyi razılaşdıq?
- Razılaşdıq ki, əvəzimizdən təkzib verirsiniz, vəssalam! Sizsə adi bir şeyi şişirdib aləmli bir-birinə qatıbsınız. Mən səhərdən o nazirlik, bu idarə, hamısı bir-birinə dəyib. Mən dünən dedim ki, səhv olub, qəzetdə yazın qurtarıb getsin. Sizsə hələ bir yazırsınız ki, "Səbuhi" studiyası dövlət əleyhinə iş görür...
- Siz necə düşünürsünüz, Azərbaycanın milli musiqisini, xalq mahnısını etnik adlandırdığınız, bu musiqilərin ustad ifaçılarını etnik musiqi ifaçıları kimi təqdim etməyiniz, Azərbaycanı "Azərbaycan Etnik Musiqisi" çərçivəsində təqdim etməyiniz təxribat deyil? Məgər etnik ayrı-seçkilik, milli narazılıq yaratmaq deyilmi bu?
- Mən kitabxanaları gəzmişəm, tanınmış dilçi alimlərlə söhbət etmişəm, onlar deyirlər ki, "etnik" sözü "qədim", "milli" deməkdir. "Siz isə bunu başqa yerə yozursunuz. Burda nə var ki?"
- Əgər müraciət etdiklərinizin peşəkarlığı varsa, sizə başa salmalı idilər ki, muğamlarımız qədim, milli musiqilərdir, amma etnik musiqi deyil. Yəni hansısa etnik xalqın musiqisi, mahnısı deyil.
- Yox, Siz düz demirsiniz...
- Yaxşı, tutalım mən etnoqrafiya sahəsinin mütəxəssisi deyiləm. Bəs təcrübədə necə, rast gəlmisiniz ki, "milli musiqi" sözü əvəzinə "etnik musiqi", "qədim musiqi" sözü yazılsın? Bu yaxınlarda, YUNESKO-nun Xoşməramlı Səfiri Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü və qayğıkeşliyi ilə Azərbaycan milli musiqi incilərinin diski buraxıldı. Mehriban xanım göstəriş verərdi ki, "milli musiqi" əvəzinə "etnik musiqi" yazılsın də...
- Yox, təbii ki, Mehriban xanım çox böyük dünyagörüşə, məntiqə malikdir.
Biz çox şeyi bilməyə bilərik...
- Elə isə günahınızı etiraf etməyiniz vacibdir.

- Axı kitabda da oxudum ki, "etnik" sözü "qədim", "milli" deməkdir.
- Baxır harda və nə mənada. Müasir prizmadan, yəni Azərbaycanın unitar dövlət qurumu prizmasından baxsaq, Azərbaycan türkləri ölkə vətəndaşlarının qədim, çoxluq hissəsini təşkil etməklə, qədim Azərbaycan dövlətinin qurucu-varisləridir. Qalan millətlərin nümayəndələri milli azlıqlar kimi tanınıb-qəbul edilirlər. Ona görə də bəzən onlara etnik millətlərin nümayəndələri deyirlər.
- Yox, mənə başqa cür izah ediblər...
- Bilmirəm, nə izah ediblər, amma bir misal deyim: Məsələn, rəsmi dövlət sənədlərində "Milli Məclis", "Milli Televiziya", "Ümummilli lider", "Milli ordu" və s. yazılır. Elə isə niyə həm də "Etnik Məclis", "Etnik televiziya", "Ümumetnik lider", "Etnik ordu" və s. yazılmır? Əgər Siz həmin diski, kaseti "Etnik musiqilər" adı altında ləzgi, talış, kürd, qaqauz, tat, ingiloy və s. musiqiləri və ya mahnılarından tərtib etsəydiniz, bu, anlaşılmazlıq yaratmazdı. Siz isə korifey sənətkarları, muğam ustadlarını etnik musiqi ifaçıları kimi təqdim etməklə, ortaya milli-etnik xalqların ayrı-seçkiliyinə təxribatlı şərait yaratmısınız. Azərbaycan nə vaxtdan "Etnik musiqi" ölkəsi olub? Bu, ermənilərin dəyirmanına su tökmək deyil?

- Siz, deyəsən, başa düşmək istəmirsiniz. Biz onda sizi məhkəməyə verəcəyik?

- Buyurun, bu, sizin hüququnuzdur! Amma bu, çox yaxşı olardı. Çünki məhkəmədə çox şey üzə çıxar.

- Siz hələ götürüb vergini də bura qatmısınız.

- Bəs necə?! Niyə buraxılan kasetin nüsxəsi göstərilməyib? Bəlkə 10 min, 100 min ədəd buraxmısınız?! Üstəlik, həmin sənətkarların mahnılarını və ya musiqilərini yazıb kaset satırsınız. Onların hüquqi varislərinə dividend verilirmi, müəlliflik hüququ qorunurmu?

- Yox, biz məhkəmədə görüşərik, onda baxarsınız. Bizi dövlət əleyhinə təxribatda günahlandırırsınız.

- Sizcə, dövlətin milli siyasətinin ziddinə gedərək, milli musiqisinə "etnik musiqi" damğası vurmaq, milli mədəniyyətinə kölgə salmaq, musiqi ictimaiyyətinin qəlbinə şübhə toxumu səpmək, narazılıq yaratmaq dövlət siyasətinə qarşı çıxmaq deyil? Bu,  Azərbaycanda bir-birinə qaynayıb-qarışmış xalqlar arasında, musiqi, mədəniyyət və s. sahələrində sərhəd axtarmaq deyilmi?.. Verin məhkəməyə, bəlkə orada həm də "Səbuhi" studiyasında qeyri-peşəkarlığın sərhədi tapıldı...

"Etnik" sözünün elmi
mənasını bilməyənlərə kiçik xatırlatma

"Azərbaycan Sovet Ensiklopediyası"nın 4-cü cildinin 110, 111, 112 və 113-cü səhifələrində "etnik birlik", "etnik tarix", "etnoqrafiya", "etnogenez", "etnos", "etnologiya" haqqında ətraflı izah verilib.

***

Güman edirik, ölkədə siyasi sabitliyin, xalqlar arasında dostluğun, hər bir xalqın mədəniyyətinə, irsinə, irqinə, dininə hörmətlə yanaşan kəs indiki bir həssas məqamda ictimai dəqqətə "etnik", "milli azlıq" və bunlardan doğan "milli ayrı-seçkilik" kimi söz-söhbətə meydan verməməlidir. Üstəlik, kim buna cəhd edirsə, bu, olsa-olsa təxribatdır, dövlət siyasətinə qarşı çıxmaqdır.
Hesab edirik, Respublika Prokurorluğu, Milli Təhlükəsizlik Nazirliyi "Səbuhi" studiyasının bu addımına hüquqi qiymət verəcək.

A.MƏMMƏDLİ


"Maşın" realiti-şousunun beşinci sürəti də kasıbın yanından yel kimi ötdü

Nüşabə Ələsgərli kimisinin üçüncü maşına sahib olmaq üçün şouya gəlməsi belə deməyə əsas verir


Oktyabrın 1-dən "Lider" TV-də "Maşın" realiti-şousunun 5-ci sürəti start götürdü. Açıq etiraf etmək lazımdır ki, televiziyaların göstərdikləri müxtəlif şou-verilişləri içərisində az-çox özünə müsbət imic qazanan "Maşın" realiti şousudur. Təbii ki, biz bunu reklam xatirinə demirik. Sadəcə ekranda göstərilən hər bir veriliş istər-istəməz evimizin qonağına çevrilir və bu qonağın da abırlı-həyalı olması olduqca vacibdir.
"Qəfəs" kimi xalqımızın mentalitetinə yad olan verilişlərin efirə verilməsindənsə, "Maşın"  kimi realiti-şouların verilməsi daha məqsədəuyğundur. Ancaq hər bir şouda olduğu kimi bu verilişdə də hər hansı bir maariflənmə və ya tərbiyəvi nəyisə aşılamaq yox, pul qazanmaq başlıca məqsəddir. "Maşın"ın ilk üç surətində heç kəsin tanımadığı insanların verilişin iştirakçıları olması təbii qarşılanırdı. Çünki orda oynanılan maşın sadə insanlardan kiminəsə qismət olması hamının ürəyincə idi ki, heç olmasa kasıbın biri gərgin mübarizədən sonra dözümlülük göstərərək,  maşın sahibi olurdu. Ancaq "Maşın"ın dördüncü sürətində üzdə olan "ulduz"ların maşının ətrafına yığışması əksər tamaşaçılarda narazılıq yaratdı. Çünki bu ulduzların əksəriyyətinin ən bahalı maşınları artıq var idi. Deməli, burada məqsəd heç də kiminsə maşın sahibi olması deyil, layihə müəlliflərinin ulduzların pərəstişkarlarının SMS-lərinə "stavka" etməklə külli miqdarda pul qazanmalarıdır. Buna da artıqlaması ilə nail oldular.
Ekspertlərin hesablamalarına görə, gün ərzində SMS-lər vasitəsilə 30 min ABŞ dollarına qədər pul qazanılırdı. Şounun keçirildiyi 18 gün ərzində nə qədər qazanc olmasını hesablamaq isə o qədər də çətin deyil. Layihə müəlliflərinin  pul qazanmasını başa düşmək olar. Ancaq sadə insanlara bu şansı verməməkdə görəsən məqsəd nədir?
"Maşın"ın dördüncü sürətində ulduzların yığılmasını bir təsadüf kimi başa düşmək olardı. Əgər beşinci sürətdə sadə adamlar olsaydı. Ancaq beşinci sürətin də ulduzlardan yığılması göstərdi ki, yenə də sadə,kasıb insanlara bu şansı vermək istəmirlər. Oktyabrın 1-dəki "Maşın" realiti-şousunun beşinci sürətinin açılışında məlum oldu ki,bu dəfəki  ulduzların da hər birinin özünün maşını var. Hətta Nüşabə Ələsgərli etiraf etdi ki, üçüncü maşına sahib olmaq üçün ora gəlib. Əldə etdiyimiz məlumata görə, Nüşabə Ələsgərlinin sahibi olduğu iki mşından biri "Xammer" markalı və qiyməti 100 min ABŞ dollarına yaxın olan maşındır. Görəsən, 3-cü maşına sahib olub  (Allah qoymasa) maşın kolleksiyası yaratmaqla Nüşabə xanım nə demək istəyir və iki maşın sahibinin belə şouya  dəvət edilməsi hansı məntiqdən doğur?
Gör nə günə qalmışıq ki, dövlət dili olan Azərbaycan dilində bir kəlmə danışa bilməyəni belə, şouya dəvət edirlər. Onu da  nəzərə alaq ki, rus dilini bilməyən tamaşaçılarımız da yetərincədir. Bu sadəcə tamaşaçıya bir hörmətsizlikdir. Hələ bu azmış kimi ana dilimizi bilməyən bu xanıma əri tövsiyyə edir ki, "əzizim sənin öz maşının var, bu maşını da mənim üçün udarsan". Təsəvvür edirsinizmi, arvadını çöllərə salıb ki, get mənə maşın qazan. Dağıl ey dünya!  Bu, bizim Azərbaycan mentalitetinə yaraşarmı?
Ümumiyyətlə, "Maşın" realiti-şousunun beşinci surəti iştirakçılarının tərkibi və verilişin özü başdan ayağa suallarla doludur. Aydın məsələdir ki, təkcə qalib udmur. İkinci, üçüncü yerləri tutanlar da bəzən maşınla, bəzən də digər bahalı hədiyyələr və xaricə təhsilə göndərilməklə mükafatlandırılırlar. Ən adi mükafatdan belə sadə, kasıb insanları məhrum etmək düşünülmüş məqsəd daşıyır. Bu isə verilişin səmimiliyini aşağı salır. Kadr arxası hansı oyunların getdiyini isə "Maşın"ın dördüncü sürətində rep ustası Elşad Xose Murad Dadaşovun birbaşa üzünə çırpdı. "Maşın"ın beşinci sürətində isə ... gəlin tələsməyib gedişatı gözləyək. Bircə onu deyə bilərik ki, layihə müəllifləri varlı və kasıb təbəqəni biri-birindən ayırmasınlar. Ekran qarşısına yığışanların hamısı kimliyindən asılı olmayaraq, tamaşaçıdır. Tamaşaçıya hörmət etmək hər bir televiziyanın borcudur. Məhz o tamaşaçıların göndərdikləri SMS-lərlə şoular fəaliyyət göstərir və külli miqdarda var-dövlət əldə edirlər. Ona görə də iştirakçıların tərkibi heç kəsin tanımadığı insanlardan seçilməlidir. Onsuz da bu "ulduzlar" hər gün efirdən görünməklə gözlərimizi qabar ediblər. Ancaq sadə və kasıb insanların o verilişə dəvət edilməsi həmin şouya boğazından kəsib SMS göndərən tamaşaçılara əsl hörmət nümunəsi olardı. El dili ilə desək, adam işıq gələn yerə barmaq tıxamaz.

Elçin MƏMMƏDLİ

Klounluqdan eşşəyə qədər gedən yol

Layihə uğursuz olduğundan "Düşərgə" İTV-yə düşərli olmadı

Hə, sizə kimdən deyim, nədən deyim, ölkənin siyasi həyatına yenicə qədəm qoyan, öz gəlişi ilə də bütün ölkənin diqqət mərkəzinə düşən, lakin buna görə sevinmək əvəzinə gözlərindən qanlı yaş axan 03-54 dövlət nömrə nişanlı qoşqunun sahibi eşşəkdən. İctimai televiziyanın "Düşərgə" realiti-şousunun aparıcı fiquru olan bu boz eşşəyi və ya klounluqdan eşşəyə qədər yol gəlmiş, gestapo aparıcı Elnur demiş, uzunqulağı bu gün Azərbaycanda tanımayan yoxdur.
Elnurun özü az-maz tanınsa da, "Düşərgə"də onun bütün mənfi xarakteri üzə çıxdı. Adi danışıq qabiliyyətinin olmaması bir yana, iştirakçıları hər addım başı təhqir etməsi, insan şəxsiyyətini alçaldan ifadələrə yer verməsi göstərdi ki, bu adam həqiqətən klounluqdan başqa heç nəyə yaramır. Kimi dilləndirirsənsə qeyd edir ki, verilişə bəlkə də elə-belə baxmaq olardı, ancaq aparıcının o özündən razı sifətini görməmək üçün baxmırlar.
Bakıdakı "Aqua-park" istirahət mərkəzində klonluqdan şou aləminə qədəm qoyan, oradan isə Space televiziyasında "Bərəkətli olsun" verilişinin aparıcısına çevrilən Elnur hələ ki, öz yerini və kimliyini tapa bilmir. Tapa bilməyəcək də. Çünki gərək nəsə olsun ki, ona şərait yarananda, üzə çıxsın. "Bərəkətli olsun" verilişində ona zəng vuran rus dilli tamaşaçıya "Mən rus dilində heç nə başa düşmürəm" deyəndə, fikirləşdim ki, bu bir o qədər də qəbahət deyil. Hərçənd hər bir tamaşaçıya etika xatirinə minlərlə tamaşaçının gözü qarşısında diqqətlə qulaq asmaq onun peşə borcu idi. Təbii ki, onun rus dilini bilməməsi məndə belə təəssürat yaratdı ki, yəqin öz dilimizdə bülbül kimi cəh-cəh vurur.
"
Düşərgə" realiti-şousu göstərdi ki, bu adam nəinki dilimizin incəliklərini, hətta adi normal danışıq tərzini də bilmir. Keçmiş klounun tez-tez "layiqlilər burada qalacaq" deməsi "Düşərgə"dən gedənlərin şəxsiyyətinin tamaşaçıların gözü qarşısında alçaltması sübut edir ki, bu adam dilimizdən ümumiyyətlə bixəbərdir. Məgər İTV-də Azərbaycan dilini bilən bir nəfər tapılmadımı ki, o boyda layihənin aparıcılığı klouna tapşırıldı. Bu kloun isə nəinki insanların hətta başını aşağı salıb yük dartmağı özünün vəzifə borcu bilən 03-54 dövlət nömrə nişanlı qoşqunun sahibi eşşəyi də bezdirib. Ərzaq almaq üçün kənddə gedib-gələn yazıq eşşəyin yoluna o qədər maneələr qoydurub ki, bəzən eşşəklə birlikdə iştirakçı da maneənin öhdəsindən gələ bilmir.
Eşşək olanda nə olar? Bu o demək deyil ki, ömründə eşşək görməyən şəhər uşaqları bu yazıq heyvanın bədənini qamçı ilə qançır etməlidirlər. Heç olmasa bu iştirakçılara eşşək sürməyin qaydalarını əvvəlcədən başa salmaq lazım idi ki, yerli-yersiz bu dilsiz-ağızsız heyvana bu qədər çubuq vurulmasın. Hələ arsız-arsız qoşqunun dalına 03-54 rəqəmli nömrə də nömrə də yazıblar. Yalnız adi danışıq qabiliyyətindən və insani duyğulardan məhrum olan kloun eşşəyə belə qəddarcasına münasibət bəsləyə bilər. Heç olmasa maneələr elə qoyulmalıdır ki, adamın köməyi olmadan eşşək özü onun öhdəsindən gələ bilsin. Əgər sivil Avropa dövlətlərinin birində bu baş versə idi, heyvan hüquqlarının müdafiəçiləri layihə müəllifləri qarışıq bütün iştirakçıları məhkəməyə verərdilər və onların həm maddi, həm də mənəvi cəhətdən cəzalanmasına nail olardılar. Ancaq çox təəssüf ki, bura Azərbaycandır və eşşəyin də heç bir hüququ və müdafiəçiləri yoxdur. Bizim məmləkətdə eşşək elə eşşəkdir və o, elə eşşək kimi də maneələrə ilişib əziyyət çəkməlidir.
Ömründə heç kənd həyatı görməyən, rus dilli Natəvan xanım adlı iştirakçının biri ərzaq gətirərkən eşşəyi qoyulan maneədən nə qədər güc eləsə də, keçirə bilmədi. Əvvəla qızın və ya qadının eşşək arabasının altına çiyin verməsi mədəniyyətin hansı çərçivəsinə sığır? Qız və qadınların alçaldılmasına yönəlmiş bu epizodları kəşf etdiyinə görə İTV-yə gurultulu alqışlar düşür. Elə bu alçaldılmasına dözməyən iştirakçı Natəvan xanım da hər şeyə tüpürüb ərzaq dolu arabanı eşşək qarışıq oradaca qoyub "Düşərgə"yə boş qayıtdı. Lakin elə də boş qayıtmadı. Yol boyu "Düşərgə"nin və keçmiş kloun Elnurun kadr arxası zibillərini açdı-tökdü: "Bir tikə çörək verirlər, onu da adamın başına vururlar". Verilən çörəyi minnət edib başa vuran kimdir? Təbii ki, danışıq qabiliyyətindən məhrum olan Elnur. Natəvan xanım davam edir: "Ölmüşdü Natəvan, gör kimlərin sözünü götürür". Deməli, Elnurun təhqiredici sözləri və səviyyəsiz danışıqları iştirakçıları da boğaza yığıb. Natəvan xanım: "Eybi yox, bir gün ac qalsaq, ölmərik". Belə çıxır ki, iştirakçılar layihə müəllifləri tərəfindən çörəklə sınağa çəkilirlər. Bu isə qətiyyən yolverilməzdir.
Bundan əlavə, palçıq lehməsində sürünmə kimi hərəkətlər iştirakçıların şəxsiyyətini alçaltmaqdan başqa bir şey deyil. Adamın nəyəsə olan ehtiyacını nəzərə alıb onu bu dərəcədə alçaltmazlar. Tamaşaçıların da o biri şoulara nisbətən az SMS göndərməsi göstərir ki, bu layihə çox uğursuz alındı. Keçmiş klounun bu gün gestapo rolunda olub ağzına gələni danışması isə bu uğursuzlu lap dərinləşdirdi.
Bir sözlə "Düşərgə" İTV-yə düşərli olmadı. Həm də ona çox təəssüf edirəm ki, uğursuz bu şounun layihə müəlliflərindən biri də istedadlı qələm sahibi, gözəl insan olan həmkarımızdır. İTV rəhbərliyi isə yadda saxlamalıdır ki, insan şəxsiyyətini alçaltmağa yönələn şou artıq şou yox, faciədir. Faciənin ən böyüyü isə klounluqdan eşşəyə qədər yol gələn Elnur kimi ana dilini bilməyənlərin efir qarşısına çıxarılmasıdır.

E.MƏMMƏDLİ

 

Hosted by uCoz